Fooldal arrow Tuning rovat arrow Kymco Agility 50 4T tuning

Kymco Agility 50 4T tuning

50 köbcentiméter - 4 ütem : Mit lehet kihozni belőle?

Egy Kymco Agility 50 robogót tettünk a tuning asztalra.

 

 

 

 

A mostani tuning rovat kicsit más mint a többi. Eddig 2 ütemű motorokat erősítettünk meg.
A robogó gyártásban egyre gyakrabban használják a  környezetbarát,
de nem tuning barát 4 ütemű technikát. Egy 50-es Kymco Agility robogó került a műtőasztalra.

Miben tér el egy négy ütemű motor egy két üteműtől?

A két üteműben minden második munka ütem, míg a 4 üteműnél csak minden negyedik.
Így azonos hengerűrtartalomnál lényegesen kevesebb a teljesítményt eredményez, fogyasztás is kedvezőbb.
Működése: Szívás – Sűrítés - Terjeszkedés (munka ütem)- Kipufogás. Minden ütem a égéstérben zajlik.
Az üzemanyag bejutását és a kipufogó gázok távozását szelepek segítik.
A szelepeket egy bütykös tengely, a vezérműtengely mozgatja. A bonyolultabb felépítés miatt a tuning is más és lehetőségek is mások.


Több próbálkozásunk is volt a négy ütemű robogóknál:
- kipufogó csere
- nagyobb porlasztó felszerelése
- hengerfej átdolgozása
Ezek közül a megoldások közül egyik sem hozott áttörő sikert.
 

Tuning hengerszett az Agility robogóra 

 

 

Az eleve szerény teljesítményű robogó elhanyagolható mértékben lett csak erősebb, a legnagyobb növekedés a Naraku 85-ös hengerszettel érhető el.(79 és 89 ccm-es változat is kapható)

 

 

 

 

 

 

 

 

Beépítésnél kisebb átalakításokat kellett végezni, az első dolog volt a dugattyú  felső élének letörése,  0,5x0,5 méretben, erre azért volt szükség mert bele ért volna a hengerfejbe. Lehetett volna 2db henger talptömítést is használni lényegesen javította volna a helyzetet,de akkor meg rövid lett volna a vezérmű lánc.

Szívócsonk

 

 

 

Második fontos dolog a légszűrőház és a szívó csonk "akadálymentesítése",a többlet levegő átáramlás biztosítása miatt.

 

 

Image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezt a gumi csonk belsejével kezdtük, a karbihoz közelebb lévő felében van 1 átmérő szűkítés amit egyszerűen szikével kivágtunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

A gyári papír légszűrőt kicseréltük Malossi táblás Redfilter ből vágott betétre, ez is jobb légáteresztő képességű. Természetesen a por megkötése miatt alaposan le kell kezelni légszűrő spray -val.


Karburátor és a hengerfej között van egy kis szigetelő bakelit darab amit szépen
egybe munkáltunk a hengerfejjel és a karburátorral.
A variátor hüvely hosszát is rövidebbre vettük 1 milliméterrel, ezzel kedvezően befolyásolva a végsebességet.
Természetesen a karbi főfúvókáját kismértékben megnöveltük.
Ezen változtatások elvégzése után nagyon jó teljesítményű, dinamikusan működő 4T robogót kaptunk.

 

Hogy miért is jobb a teljesítménye a nagyobb hengerűrtartalmon kivül?

Tuning és gyári hengerfej 

 

 

Jól látható a gyári és a tuning hengerfej között a szelepek méretbeli különbsége. A nagyobb szelep jobb hengertöltést tesz lehetővé.

 

Dupla rugó 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szelepet eredeti helyzetébe visszatérítő rugó dupla rugó, tehát gyorsabban visszaállítja eredeti helyzetébe, gyorsabban tud dolgozni, nagyobb fordulatszámon való működést is lehetővé tesz.

 

Szívónyílások:  alap és tuning 

 

 

 

 

 

 

 

 

A 90 köbcentiméteres szettnél a szívó nyílás is jóval szélesebb, több benzin-levegő keverék tud bejutni.

 

Kymco Agility teljesítmény görbe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az ábrán szaggatott vonallal látható az eredeti, gyári állapot, nyitott CDI-vel.
A folytonos vonal pedig a 85 köbcentiméteres hengerrel mért adat.
Jól látható a majdnem 100%-os növekedés.