Termékek Menü
0
Ön itt jár: > > >

Légszűrő

A légszűrőház és szivacs az egyik legfontosabb része a robogónak. Kicsi és egyszerű dolognak tűnik, de nagyon sok múlik rajta.

Nem kisebb dolgok, mint a motor teljesítménye és élettartama! Nem árt rá odafigyelni és karbantartani.

Rendszeresen ki kell tisztítani, az elhasználódott szivacsot cserélni, ha poros, de még használható akkor alaposan benzinnel vagy féktisztítóval kimosni és légszűrő olajjal ellátni!

A robogó légszűrő tisztítás 3 lépése:

  1. A piszkos légszűrőbetétet el kell távolítani, meg kell vizsgálni, hogy csere vagy tisztítás szükséges-e. Papír betétes szűrőket csak cserélni lehet, kimosni nem.
  2. Ha a légszűrő szivacs ép és nem kell cserélni, alapaosan ki kell mosni benzinben
  3. A szivacsot kezelni kell légszűrő olajjal, ugynais ez fogja meg a port, nem a szivacs! A kezelt szivacsot vagy az új papírbetétet pontosan a helyére kell tenni és a légszűrőt le kell zárni.

A fő feladata a levegő megszűrése a különböző fizikai szennyeződésektől, portól. Gondoljuk csak el, milyen csiszoló munkát tudna végezni a homok, a por a féltett hengerünkben, ha bejutna...
Brr... ezt ne is feltételezzük.

Ha a motor teljesítményét akarjuk növelni, használhatunk "sport" szivacsot, pl. a képen egy Malossi Red Filter látható. A titka annyi hogy több levegőhöz jut a motorunk, tehát megfelelő karburátor beállítással jobban megy. Több levegőt viszont csak ritkább szivacson lehet átengedni, ezért még fontosabb a rendszeres tisztítás és a megfelelő pormegkötő anyag alkalmazása!

A légszűrő olajat lehet kapni folyékony és spray formában is, praktikusabb a spray, mert nem kell kézzel nyomkodni a szivacsot és a légszűrőházat is ki lehet vele fújni, így plusz "porfogó" felületet kapunk.

A direkt szűrőtől várhatjuk a legnagyobb teljesítményt, de itt még jobban kell vigyáznunk. Utcai, általános használatra elég kényes. Általában havonta vagy kéthavonta ajánlatos kipucolni a légszűrőt, ha rendszeresen járunk poros úton vagy tuningolt a motor, akkor pedig ajánlott akár ennél sűrűbben.

Ha nem vagyunk barkács vagy szerelő vénával ellátva, akkor sem szabad megfeledkezni a légszűrőről, szakszervizben pár ezer forintért megcsinálják. (szakszerűen, ami nem hátrány!) Inkább párezer forint karbantartásra, mint súlyos tízezrek új dugóra, új hengerre...

És íme egy elrettentő példa. Ezt a mennyiségű port, sarat, földet egy Honda Lead légszűrőházából szedtük ki. Patika mérlegen egész pontosan 14 grammnyi motorkoptató anyag gyűlt össze, ennek körülbelül kétszeresét be is szívta a motor, mire a szervizünkbe került.
Tartalomhoz tartozó címkék: tuning javítás
blog comments powered by Disqus